• Computer Science and Networking
    Master Programme (Laurea Magistrale) jointly provided by University of Pisa and Scuola Superiore Sant’Anna
  • Admission
    The number of students is limited to 40, with reserved quotas to EU and non-EU citizens.
    Further information for deadlines, dates and admission rules on mcsn.sssup.it
    Courses and laboratories
    Algorithm Engineering, Advanced Programming, Distributed Systems Paradigms and Models, Fundamentals of Signals, Systems and Networks, High Performance Computing, Network Configuration and Management, Software Service Engineering, Teletraffic Engineering
  • Support for students
    Support for foreign students, contributions and scholarships
    Graduation
    Qualification degree jointly issued by University of Pisa and Scuola Superiore Sant'Anna

EILC - Corsi intensivi di preparazione linguistica

La Commissione Europea promuove anche per l’'anno accademico in corso, i corsi intensivi di preparazione linguistica denominati EILC (Erasmus Intensive Language Courses), con l’'intento di incrementare la mobilità studentesca verso gli Stati le cui lingue sono meno diffuse e meno insegnate:

Belgium (Dutch), Bulgaria (Bulgarian), Cyprus (Greek), Croatia (Croatian), Czech Republic (Czech), Denmark (Danish), Estonia (Estonian), Finland (Finnish and Swedish), Greece (Greek), Hungary (Hungarian), Iceland (Icelandic), Latvia (Latvian), Lithuania (Lithuanian), Malta (Maltese), the Netherlands (Dutch), Norway (Norwegian), Poland (Polish), Portugal (Portuguese), Romania (Romanian), Slovakia (Slovak), Slovenia (Slovenian), Spain (Catalan , Valencian, Basque and Galician), Sweden (Swedish) and Turkey (Turkish).

Potranno presentare domanda di candidatura per gli EILC gli studenti che siano risultati vincitori di una borsa di studio LLP/Erasmus per uno dei Paesi sopraelencati.

Per ulteriori informazioni e modulistica:

http://erasmus.unipi.it/index.php?tab=bando (sezione "Corsi EILC")